A pénzintézetek (bankok, biztosítók) működési költségének nagyrészét az értékesítéssek kapcsolatos kifizetések (bérek, bónuszok egyéb juttatások) adják, amik felmérések szerint gyakran elérik vagy meghaladják a költségek 60-70%-át.
A fentiek figyelembevételével érthető, hogy a jutalék/incentív rendszer fölötti kontroll, és ennek hatékony felhasználása stratégiai fontosságú a nagy értékesítési hálózatot működtető vállalatok körében.
A megfelelő szoftver használata az alábbi kérdésekben kell hatékony támogatást nyújtson:
Tervezés
- Milyen üzleti célokat támogat a jelenlegi, tervezett incentív rendszer ?
- Mennyit költ az incentív, kompenzációs programokra és ezek mennyire mozognak együtt a bevételekkel ?
- Terv szerinti-e a jutalékok kifizetése?
Végrehajtás
- Mennyi idő alatt tudja az értékesítés számára kitűzött céloknak megfelelő incentív tervet meghatározni ?
- Auditálhatók-e a juttatások mögötti számítások ?
- Vannak-e céljai a kifizetések pontosságának növelésével ? A túl- vagy alul-fizetések milyen károkat okoznak ?
Transzparencia
- Mekkora ráfordítással tudja elemezni az értékesítés-, a ráfordítások- hatékonyságát ? Láthatók-e a jelenlegi rendszer módosításában rejlő lehetőségek?
- Milyen eredménnyel járna a változtatás ?
- Mennyi időt fordítanak az értékesítők a kompenzációjuk értelmezésére, ellenőrzésére ?