Formula/400
Keresés:

Értékesítői teljesítmény menedzsment

A pénzintézetek (bankok, biztosítók) működési költségének nagyrészét az értékesítéssek kapcsolatos kifizetések (bérek, bónuszok egyéb juttatások) adják, amik felmérések szerint gyakran elérik vagy meghaladják a költségek 60-70%-át.

A fentiek figyelembevételével érthető, hogy a jutalék/incentív rendszer fölötti kontroll, és ennek hatékony felhasználása stratégiai fontosságú a nagy értékesítési hálózatot működtető vállalatok körében.

A megfelelő szoftver használata az alábbi kérdésekben kell hatékony támogatást nyújtson:

Tervezés

  1. Milyen üzleti célokat támogat a jelenlegi, tervezett incentív rendszer ?
  2. Mennyit költ az incentív, kompenzációs programokra és ezek mennyire mozognak  együtt a bevételekkel ?
  3. Terv szerinti-e a jutalékok kifizetése?

Végrehajtás

  1. Mennyi idő alatt tudja az értékesítés számára kitűzött céloknak megfelelő incentív tervet meghatározni ? 
  2. Auditálhatók-e a juttatások mögötti számítások ?
  3. Vannak-e céljai a kifizetések pontosságának növelésével ? A túl- vagy alul-fizetések milyen károkat okoznak ?

Transzparencia

  1. Mekkora ráfordítással tudja elemezni az értékesítés-, a ráfordítások- hatékonyságát ? Láthatók-e a jelenlegi rendszer módosításában rejlő lehetőségek?
  2. Milyen eredménnyel járna a változtatás ?
  3. Mennyi időt fordítanak az értékesítők a kompenzációjuk értelmezésére, ellenőrzésére ?